joi, 31 martie 2022

Structura anului şcolar 2022-2023. Fără semestre, fără teze!
Structura anului şcolar 2022-2023 are multe surprize, potrivit ministrului Educaţiei, Sorin Cîmpeanu. Noul program propus a fost aprobat în unanimitate de reprezentanţi ai elevilor, profesorilor şi părinţilor în şedinţa Consiliului de Dialog social. Potrivit proiectului, se va renunţa la semestre (care vor fi înlocuite cu module), precum şi la tezele aferente. Va exista un nou sistem de notare, iar evaluarea standardizată digital.





Structura anului şcolar 2022-2023. Cursuri şi vacanţe

Programul cursurilor şi vacanţelor va arată astfel:

– 5 septembrie – 24 octombrie: modulul 1.

– 24-30 octombrie: vacanţă de toamnă pentru toţi elevii.

– 31 octombrie – 22 decembrie: modulul 2.

– 23 decembrie – 8 ianuarie 2023: vacanţă de iarnă.






– 9 ianuarie – 6 aprilie: modulele 3 şi 4.

– 8 aprilie–23 aprilie: vacanţă de primăvară.

– 24 aprilie – 16 iunie: modulul 5.

– 17 iunie – 4 septembrie: vacanţă de vară.

Vacanţa din luna februarie 2023 va fi decisă de fiecare inspectorat şcolar judeţean pentru toate şcolile din judeţ în perioada 6-24 februarie şi va avea o durată de o săptămână. Acesta va putea fi acordată în a doua săptămână a lunii februarie, în a treia săptămână a lunii februarie sau în a patra săptămână a lunii. Programul Şcoala altfel se va desfăşura timp de o săptămână la alegerea şcolilor în perioada 26 februarie – 6 aprilie. De asemenea, Săptămâna verde va fi o săptămână la alegerea şcolilor în perioada 24 aprilie – 16 iunie 2023.






Vacanţa de vară, care a rămas să înceapă în data de 17 iunie, va dura până în prima zi de luni din septembrie, când ar urma să înceapă anul şcolar 2023–2024.


Structura anului şcolar 2022-2023 – Fără teze

Ministrul Educaţiei a declarat că se va renunţa şi la obligativitatea tezelor semestriale, urmând ca profesorii să aibă libertatea de a-şi planifica evaluările şi predarea. „Intenţionăm să revizuim regulamentul de funcţionare din învăţământul preuniversitar (ROFUIP), în sensul renunţării la obligativitatea tezelor semestriale. Sunt convins că fiecare profesor ştie bine, uneori ştie foarte bine când să îşi planifice aceste evaluări, pe parcurs, de-a lungul anului şcolar, coroborat şi cu această structură pe cinci module. Am luat act de solicitarea elevilor, a unei evaluări standardizate, sumative, la final şi una predictivă la început de an şcolar. Vom analiza şi îl vom implementa în anul şcolar 2022-2023”, a declarat ministrul.

Calendarul anului şcolar urmează să fie aprobat prin ordin de ministru şi va intra în vigoare după publicarea în Monitorul Oficial.






Această postare a fost adăugată în:

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu